Spremni za putovanje kroz vreme

Dugo sam imala želju da odem u Prag slušajući priče o njemu kao o najlepšem gradu koji je neko od mojih prijatelja posetio, mestu iz bajke, zlatnom gradu sa hiljadu kula…
Posle moje prve posete Pragu, impresionirana svime onim što sam imala priliku da vidim, nastavila sam da mu se vraćam iznova i iznova sa željom da ga još istražujem, jer znam da Zlatni Prag ima još toga da ponudi…
Grad je lep u bilo koje godišnje doba, ali posebnu magiju ima zimi, za Novu godinu. Tada sam ga i prvi put posetila kao deo jednog nasmejanog plemena koje je pokrenulo vremeplov i krenulo u avanturu.
Pri samom prilasku gradu i pogledom na panoramu načičkanu šiljatim tornjevima sa kuglicama, svi smo osetili nalet uzbuđenja, jer se pred nama otvara nešto do tada neviđeno, što tek treba da upoznamo i doživimo.
Nismo imali strpljenja, niti nam je trebalo vreme za odmor, već smo brzo ostavili stvari i pohitali ka srcu grada odakle počinje naš put kroz vreme.

Naš poglavica, odnosno vodič Jungle Tribe-a, upozorio nas je da ćemo biti oduševljeni, ali tek kada smo se uživo susreli sa neverovatnom arhitekturom i duhom Praga, shvatili smo šta je imao na umu…I više od toga!
Vratili smo se stotinu godina unazad, u doba kada su dame šuškale svojim krinolinama po ulicama, gospoda sa cilindrima ozbiljno koračala pored njih, a zvuk konja i kočija se čuo u pozadni…I sve je tako, samo što je 21. vek, a mi se u jaknama i šarenim, toplim kapama provlačimo kroz uske ulice prepune turista iz celog sveta, do glavnog trga Staromjesne namjesti gde svi čekaju otkucaj astronomskog sata Orloja. Prizor je čudesan: stotine ljudi okupljene ispred kule sa čuvenim satom očaravajućeg izgleda…tik-tak, tik-tak, uzbuđenje raste, masa se utišava i predstava počinje. Blicevi sevaju, figurice otvaraju prozore sata i kreću sa svojom igrom, aplauz, pahuljice, smeh, čarolija Praga nas je sve zahvatila!
Od Staromjesnih namjesti opasanih brojnim kafićima i restoranima, sa raskošnim baštama i pogledom na jednu od najzanimljivijih građevina- Crkvu Device Marije pod Tinom, krećemo ka još jednom od simbola Praga-Karlovom mostu.

Najpoznatiji od brojnih mostova na Vltavi, izdvaja se svojim specifičnim izgledom, dužinom od 516 metara, ukrašen sa 30 statua, sa neizbežnim kulama na ulazu, uličnim sviračima, slikarima, zabavljačima. Ako dotaknete jednu od statua i poželite da se vratite u Prag, želja će vam biti ispunjena. Verujte, mnogo puta do sad mi je uspelo!
Dalje, preko mosta, uzdižu se Hradčani, jedno od četiri dela grada odakle je pogled na grad fantastičan. Na Hradčanima se nalazi najstarija gotička katedrala u Centralnoj Evropi, katedrala Svetog Vita, zatim Zlatna ulica, gde su boravili alhemičari, kule Adama i Eve, dvorac gde su smeštene sve državne institucije, a sve je osvetljeno starim fenjerima. Vreme je za priču o mater urbium, majci svih gradova, kako neki nazivaju Prag.
Izgrađen je još u u IX veku, a svoj vrhunac doživljava za vreme vladavine Karla IV, koji je gradu podario katedralu, most, prvi univerzitet, proširio grad i tako pokrenuo najveći srednjevekovni urbanistički projekat. Iako su se menjale vlasti u Pragu, podizane revolucije, ratovi, značaj i lepotu grada niko nije želeo da uništi. Pažljivo je obnavljan i rekonstruisan, tako da je nasleđe Karla IV očuvano.
Posle duge šetnje, vreme je da se malo ugrejemo i probamo čuveno češko pivo. Nailazimo na zanimljivu krčmu, ne nadajući se da ćemo uroniti još dalje u prošlost…U srednji vek! Drveni stolovi i klupe prekrivene ćilimima, ovčije kože i glave divljači po neokrečenim zidovima, pečenje koje pucka okrećući se na ražnju kod šanka, konobari u suknenoj odeći prinose sveću za naš sto, a po podu-slama! Lepo mesto za predah pred nove izazove, a grad vrvi krčmama zanimljivog enterijera i odlične ponude hrane i pića.
Napuštamo midevil eru i vraćamo se nazad u 21. vek, euforično spremanje za pub crawl i najveći klub u centralnoj Evropi, Karlovi Lazne na pet spratova, sa pet različitih muzičkih žanrova, gde svako može naći nešto za sebe. Lud provod u stilu Jungle Tribe-a traje do ranih jutarnjih sati. Izlazak sunca smo dočekali na obali Vltave, pored Karlovog mosta, gde je klub i smešten, sa pogledom na velelepne Hradčane. Najbolji način da se zapečati naša pustolovina.
Preporučujemo odlazak u Prag za vreme novogodišnjih praznika sa agencijom Jungle Travel gde paket aranžman za tri noćenja i prevoz treba izdvojiti samo 130 eur.
Ready to start your fairy tale? Join the Tribe and welcome to the Jungle!